De Campus! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Rolf Wildemans - WaarBenJij.nu De Campus! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Rolf Wildemans - WaarBenJij.nu

De Campus!

Door: Rolf Wildemans

Blijf op de hoogte en volg Rolf

09 Februari 2018 | Spanje, Alicante

Meer als een week nu in het zonnige Alicante. De campusweek waar ik over vertelde in mijn vorige blog is gisteren afgerond en ik ben weer terug met alle huisgenoten in ons appartement in het centrum van Alicante.

De Campus:
We verbleven op de Universiteit van Alicante (nooit gedacht dat Rolf nog op de universiteit terecht zou komen), we hebben hier intensieve Spaanse les gehad en les Verpleegtechnische handelingen. Ik vond de lessen Spaans echt heel pittig, hele lastige taal maar je pakt gelukkig altijd wel iets op. Ik vond de verpleegtechnische handelingen lessen het leukste van alles, we mochten veel dingen bij elkaar en bij docenten uitvoeren. Ik heb zelf ervaren om een neusmaagsonde in me te krijgen, dat mijn bloed afgenomen werd, intramusculair en subcutaan geïnjecteerd werd en ook infuus bij me ingebracht. Ook heb ik dit bij mede studenten op hun uitgevoerd. Het is superleuk maar ook wel spannend om bij elkaar dit uit te voeren omdat veel dingen in Nederland niet op elkaar uitgeoefend mogen worden door bepaalde regels.

Buiten de lessen om hebben we met de groep leuke dingen gedaan zoals een kookcursus paella maken en een wandel tocht naar Santa Barbara en door de stad Alicante. Er is veel gelachen en geleerd. De laatste avond/nacht zijn we met bijna de hele groep nog gaan stappen tot de laten uurtjes om het af te sluiten (deze nacht was echt super tof)

Maandag aanstaande ga ik op introductie bij het verpleeghuis waar ik de aankomende tijd stage ga lopen, ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan lopen. Ook hier zal ik weer een blog over gaan schrijven.

Ik plaats er ook wat foto’s bij zodat jullie beetje beeld kunnen krijgen hoe het hier is!

Adios!

  • 09 Februari 2018 - 22:27

    Karin:

    Ha die Rolf...Wat een belevenis daar zeg en super gaaf om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar en dat wordt thuis paella koken voor de familie als je thuis bent haha.
    Spannend maar ook wel een uitdaging om de handelingen bij andere uit te mogen voeren!!
    En de Spaanse nachten zijn dus ook gezellig

  • 10 Februari 2018 - 18:49

    Gerla Vsn Vugt :

    Leuk om te lezen hoe het je vergaat. Hier spreekt de docent verpleegkunde: geen dingen daar gaan doen die je vanuit je opleiding in Nederland niet voor bekwaam en bevoegd bent ! Je blijft zelf verantwoordelijk voor je handelen, heb het goed daar! Gerla

  • 11 Februari 2018 - 22:34

    Gerla Van Vugt:

    Bovenstaande klinkt misschien wat te zorgelijk want ik weet ook wel dat je zorgvuldig bent in je handelen hoor!

  • 13 Februari 2018 - 17:53

    Berry TK:

    Fijn Rolf dat jullie een goede opvang en een leuk programma hebben! Heel goed!
    Ik sluit me bij Gerla aan als 'zuster': alleen die vaardigheden dóen die je volgens je opleiding mag doen!! En maar goed dat wij veel zaken in skills jullie laten doen, want 'in het eggie' zijn de risico's (ook op medestudenten!!) vaak niet verzekerd maar ben je wel aansprakelijk voor schade... ópgepast dus jullie daar!!
    gr en geniet
    Berry TK

  • 18 Februari 2018 - 13:17

    José Van Westreenen:

    Ha die Rolf,


    Wat leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je het gezellig hebt
    Leuk die foto's erbij. Ben benieuwd hoe het in het verpleegtehuis gaat.
    Veel succes verder en ben beniewd naar je volgende blog.

    Groetjes José

  • 19 Februari 2018 - 10:14

    Rikie Den Boer:

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Vooral dat je met je collega's mag oefenen, zoal bloedprikken etc. Mag inderdaad niet in NL. Ook de kookcursus Paella maken, heerlijk echt spaans. Als je terug komt kun je een heerlijke pan maken op de Eigenwaard. Ik wens je heel veel succes met je stage in het verpleeghuis, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Rolf

Buitenlandse Stage blog in Spanje, Alicante

Actief sinds 01 Feb. 2018
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 6235

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 30 April 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: