laatste maandje! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Rolf Wildemans - WaarBenJij.nu laatste maandje! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Rolf Wildemans - WaarBenJij.nu

laatste maandje!

Door: Rolf Wildemans

Blijf op de hoogte en volg Rolf

01 April 2018 | Spanje, Alicante

Het laatste maandje hier is ingegaan helaas!

Deze weekblog is later als de andere dit komt omdat er vriendinnen vanuit Nederland zijn overgekomen om hier een paar dagen te logeren.

Nu heb ik hier tot 9 april vakantie van stage dus dat wordt lekker genieten! De laatste dag voor mijn vakantie (afgelopen woensdag) heb ik met de verpleegkundige en dokter een avonddienst gedraaid, dit stond vooral in het teken van medicijnen en wondjes en de dag ervoor heb ik weer eenmalig gekatheteriseerd bij een vrouw. Omdat ze een nieuw systeem hebben met medicatie heb ik met de verpleegkundige samen uitgepuzzeld hoe het nu precies werkte. Hier is het niet zo dat medicatie echt achter slot zit of echt geordend je hebt een hele wand waar ze vakjes hebben en die liggen echt gewoon helemaal vol met strips, doosjes, ampullen, losse pillen.

De verpleegkundige heeft hier alleen echt maar de taak voor medicatie, injecties, wondzorg, en andere verpleegtechnische handelingen.

vorig weekend zijn mijn ouders hier een weekendje geweest! voor het eerste keer zijn ze zover van huis geweest dus dat was ook al heel wat! het was super leuk ik heb hun hier de stad kunnen laten zien en mijn appartement.

Afgelopen weekend zijn mijn huisgenoot en de 2 vriendinnen naar het eiland Tabarca geweest, dit was echt super mooi en was het uurtje heen en terug varen zeker waard.

Mijn Spaans gaat ook wel vooruit het zijn niet echt zinnen maar woordjes die begin ik steeds meer op te pakken, ook als ze langzaam praten in het Spaans begrijp ik er wel wat van.
Ook heb ik hier een jongen leren kennen van hier die beetje Engels kan die mijn ook wat Spaans leert maar ook vooral weet wat er te doen is hier en de Spaanse cultuur kent.

Ik ga deze blog weer afsluiten en lekker genieten van mijn vakantie!

Hasta luego!

  • 01 April 2018 - 21:22

    JOSé:

    Hoi Rolf.

    Je hebt al heel wat ervaringen daar op gedaan.
    Breng alleen de goede mee, haha.


    Gezellig dat je ouders bij je op bezoek zijn geweest.

    Geniet maar fijn met je vriendinnen nu je vakantie heb.

    Dan de laatste lootjes en voor je het weet ben je weer in Nederland.

    Hoop je snel weer te zien op De Eigenwaard .

    Groetjes José

  • 04 April 2018 - 13:45

    Berry TK:

    Rolf,
    je hebt de stage goed onder controle! Leuk dat je ouders geweest zijn en mooi dat je samen kunt delen hoe het voelt vér van thuis te zijn en het toch leuk en goed te hebben! Je leert veel, dat is me helder.
    Fijn dat je met Engels een 'tussentaal' hebt om tot de leuke dingen te komen en er van te genieten!
    succes maar weer
    gr
    Berry TK

  • 09 April 2018 - 12:15

    Gerla Van Vugt:

    Rolf,
    nou het klinkt goed, je kunt er veel leren.
    Denk aan je verantwoordelijkheid als verzorgende blijf ik dus schrijven
    Geniet van je tijd daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Rolf

Buitenlandse Stage blog in Spanje, Alicante

Actief sinds 01 Feb. 2018
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 6203

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 30 April 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: